zaterdag 5 juli 2014

Week 6 en 7 - 2,4 kg in totaal -13,9 kg

Dat de weken snel gaan mag duidelijk zijn. Pfff zomaar weer twee weken verder. Nou ja zomaar... Het blijft moeilijk. en ik kijk uit naar de af- en opbouwweken. Helaas is het gisteravond gruwelijk mis gegaan. Door omstandigheden die al twee en een half jaar duren een flinke aanvaring gehad met mn echtgenoot. Daarna moest ik een late dienst werken met heel veel lekkers voor handen. Toen bleek maar weer eens dat ik mijn eten en emoties nog lang niet onder controle heb. Uit pure frustratie drop, chocolade, ontbijtkoek en andere koekjes, vleeswaren en blokjes kaas gegeten. Natuurlijk 'avonds wel spijt maar ja toen was het te laat. En hielp het tegen de frustratie?? nee dus!!


Gelukkig viel de schade mee en heb ik vandaag meteen de draad weer opgepakt. Wel maak ik het mezelf dan moeilijk want het honger gevoel komt dan dubbel weer terug. Ook vind het steeds moeilijker om te koken en toe te zien hoe anderen eten. Ook valt me steeds meer op hoeveel er om eten en maaltijden draait. Op tv in reclames, in reclamefolders en doordat er toch drie keer per dag een eetmoment is waarover nagedacht moet worden. Zelf een simpele boterham met kaas lijkt een delicatesse.
Het goede nieuws is dat ik vanaf overmorgen start met de afbouwfase van de shakes. Over  ruim drie weken gaan wij met zomervakantie en dan gaan de shakes niet mee. Het is de bedoeling dat de afbouwfase dan is geweest en de opbouwfase begint. Dan kan ik 'gewoon' mee-eten en leren om gezonde keuzes te maken. Na de vakantie weer zo snel mogelijk een afspraak bij de consulente om te kijken wat dat allemaal met mijn gewicht gedaan heeft en het vervolgtraject bespreken. Moet ik eerst de 'vakantie-kilo's ' kwijt?? wil ik nog meer afvallen?? Kies ik dan weer voor de CB 500 variant of toch liever de CB 800 waarbij ik twee shakes en een gezonde maaltijd gebruik.
Allemaal vragen waar ik goed over na ga denken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten